Whit Sundays

Bowen-Airlie baeach-With sundays-Mcay

Hei folkens.
Jeg beffinner meg i en by som heter Rockhampton. Det er innenlands her saa det er BLODIG VARMT. Vi trives ikke. Det er ca 40 grader og luftfoktigheten er saa stor at du kan drikke luften. Skulle tro lufta var mer toerr innenlands. Men det er det ikke.

Uansett saa har det skjedd mye i de siste som vanlig. Tiden flyr. Skal proeve aa oppsumere de siste dagene.

Bowen
Etter Magnetic Island tok vi fergen tilbake til fastland, Townsville. Vi brukte noen timer paa nettet foer vi fortsatt reisen ned til Bowen. Vi hadde egentlig ingen behov for aa stoppe i Bowen. Men han som reiste med oss maatte finne seg en job. Og Bowen var stedet. Saa han hoppet av og spurte rundt paa forskjellige hostel om det var noe frukt plukkin jobb. Han fikk plukke mango. Saa han sjekket inn paa hostel. Han blir hentet hver morgen og kjeoert hjem hver kveld etter jobb. Saa det er greit. Men de garanterer ikke jobb hele tiden. Vi sjekket inn paa camping rett ved ei 6 km lang strand. Der fikk vi svaer gress plen for oss selv og baseng rett ved. Kjoekkenet var fint og det var ganske billig der. Tror det var et av de fineste campingene vi var paa. Dagen etter sjekket vi ut strendene rundt Bowen. Herlig.

Airlie Beach
Etter Bowen saa satt vi oss inn i den kjerra og kjoerte ned til Airlie. Her er det faktisk ingen strand. Det er bare en stor laguna. Og det var overbefolket av Back packere. Dette var det foerste stedet fra Carns vi saa masse masse backpackere.
Naa var vi bare 3 stk i bilen igjenn. Saa det var masse plass plutselig. Det foerste vi gjorde var aa bestille en seiltur. Saa vi spurte rundt paa forskjellige sjapper om hva det beste tilbudet var. Vi kom frem til en baat som heter "Spank Me". Dette var en konkuranse baat. 82 fot lang og en RACER. Den tok 28 personer og seilte rundt i 3 dager. Vi betalte ca 2000 kr for det. Dyrt tenkte vi, men det var verd pengene.
Den foerste kvelden i Airlie gikk vi ut og spiste pizza og tok oss et par pils. Vi blei kjent med 3 norske jenter og ei fra USA. De var studenter. Studerte sykepleien i Townsville.
Etter ei stund gikk vi hjem til villaen vaar. 2 mans teltet og sovnet paa et blunk etter en hard dag:) heeee.
Dagene etter var det klart for seiling. Vi handlet inn alle provianter som trengtes.Sol krem, 30 pils og 4 liter vin. Og litt vann. Resten fikk vi paa baaten.
Seilbaaten var virkelig fin. Det eneste var at det sov 12 stk i et rom og det rommet var virkelig lite. Saa jeg fant fort ut av at jeg ville sove paa dekk.
Alle som reiser ned! Dere maa komme innom Airlie og bukke en saann tur. Det er heilt fantastisk.
Vi satt opp seilene saa snart vi kom ut av havnen. Litt rart at en saa stor baat kan gaa saa fort av bare vind. Det raskeste vi kom opp i var kansje 13-15 knop. Og det blaaste ikke mye. Var nesten ingen boelger. Saa jeg lurer paa hva top farten er.
Uansett saa seilte vi rundt i 3 dager oeg var rundt paa forskjellige strender og korall rev. Vi dykket 2 ganger. Dykkene kunne ikke samenlignes med Carns. Alikevell var det fint.
Strendene var knall hvite. Og havet var turkist. Det var ikke vanskelig aa nyte pilsen her.
Det var en sjikkelig kul gjeng paa baaten. De fleste var fra England. De var oppe i 25-30 aars alderen. Alle hadde med seg minst 2 kasser pils hver. 2 av de var sykt flinke til aa synge. Saa paa kvelden etter en del pils. Begynte alle aa synge. Heilt vanvitig stemning. Samtlige paa baaten satt rundt og kom opp med sanger. Den siste kvelden tok det heilt av sted. Vi sang til langt paa morgenen.
Siste dagen snorklet vi paa et lite korall rev ikke saa langt fra havnen. Dette var tidlig paa morgenen. Etter at vi fant 2 farlige brennmaneter i vannet hoppet alle opp paa baaten og satt kursen mot Airlie igjenn.
Turen var noe av det beste vi har gjort hitil. Veldig fint.

Mcay
Etter Airlie og seilign kjoerte vi tarjei til Mcay. Han tok bussen herfra og ned til Bundaber for aa faa seg en jobb. Han skal jobbe foer damen kommer. Det er ca 9 timer fra Mcay til Bundaberg saa han fikk seg en fin buss tur midt paa natta. Saa naa er meg og Mari heilt alene. Det er mye plass i bilen. Det eneste er at det er ikke saa mye aa finne paa fra Mcay til Bundaberg. Saa vi skal bruke saa lite tid som mulig. Vi maa ned foer 22 des for aa registrere bilen. Og det maa vi gjoer i NSW. Saa det er et lite stykke. Plus at vi vil feire jul rundt Brisbane.

Naa maa jeg gaa skriver sikkert mer naar vi ankommer Brisbane.

Ned

Posted by nedvin 18:36

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.